Iron Man 2 - recenzia

21. října 2010 v 18:25 | Crania |  Movies
Tony Stark/Iron man - Robert Downey Jr
Iron Man 2, pokračovanie megaúspešného sfilmovaného komixového hitu sa na plátna kín dostalo v apríli tohto roku. Fanúšikovia Roberta Downeyho Jr. si túto premiéru určite nedali ujsť a musím sa priznať, že určite patrím k nim.

Jednotka sa mi nesmierne páčila. Tak ako príbehovo, tak i spracovaním a v prvom rade hereckým obsadením, ktoré bolo excelentné. Robert Downey Jr. natočil svoj megahit čo ho dostalo na piedestál a poskytlo mu to stať sa jednou z najžiadanejších hviezd Hollywoodu. Gwyneth Paltrow sa role mladej asistentky zhostila taktiež bez problémov. Najväčším plusom pre túto časť je však určite stvárnenie Čiernej vdovy Scarlett Johansson.

Zvyšok pod perexom :)

Určite si mnohí pamätáte, ako sa vlastne skončila prvá časť. Nasvedčovalo to o pokračovaní, ktoré však určite neohúri, ale ani neurazí. Roberta Downeyho Jr. mám nesmierne rada nato, aby som mu niečo vytkla. Jeho herecký prejav je excelentný. To isté patrí i o iných hercoch - vo vedľajších, či hlavných úlohách. Najväčším problémom však bol očividne scenár, ktorý nepatril medzi špičku. Čokoľvek urobí dobrý režisér, akýkoľvek výkon podajú herci, scenár to nezlepší ani v najmenšom. Nechcem silou mocou tvrdiť, že bol strašný. Ale bohužiaľ jednotka svojou príbehovou stránkou ohúrila omnoho viac, ako jej pokračovanie.

Pobaviť som sa však pobavila. To je predsa cieľom Roberta, či nie? Pobaviť publikum. Prežil si mnohým a táto úloha mu nesmierne sadla. Vedel čo robiť, ako sa správať a bol v prvom rade sám sebou. Tony Stark je známy ako geniálny mozog, ale i alkoholik, ktorý prakticky nepozná mieru. V jeho podaní to však bol Stark napriek tomu úžasný. A to hlavne v pokračovaní, kde sa to naplno prejavilo (neslávna scéna, kde sa pomočí do vlastného obleku určite pobaví).

Najväčší kiks, pre mňa, je však scéna, kde Tonymu jeho najlepší priateľ ukradne oblek. Nech si hovorí kto chce, čo chce, nebol to práve extrémny výkon. Ako dokáže niekto, kto oblek absolútne nepozná, poraziť niekoho, komu patrí? Okey, Tony bol podgurážený viac než dosť, ale scéna bola najväčším mínusom celého filmu.

Osobne by som za jednu z najlepších scén označila tú, kde čierna vdova, Scarlett Johansson, sa nabúrava do systému. Samozrejme menšia akcia krátko predtým a šoférove nadšenie. Viac neprezradím, ide o jeden z najlepších momentov filmu.

Romantické uzavretie, ako taký vzťah Tonyho Starka a filmu je koniec. Samozrejme, štúdio Marvel oznámilo, že sa plánuje natočiť i tretie pokračovanie tohto megaúspešného hitu. Nesmierne sa teším, samozrejme na Robeta (i na The Avengers, kde sa opäť objaví ako Iron Man). Tento film však hodnotím na 90% kvôli hereckým výkonom, soundtracku a všeobecne zobrazeniu situácií. Ďakujme tým výkonom, inak by bolo hodnotenie oveľa nižšie.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.