Biography: Robert Downey Jr - recenzia

18. října 2010 v 18:57 | Crania |  Movies
Robert Downey jr
Samozrejme, nejde o film ako taký a už vôbec nie o recenziu v pravom zmysle slova. Chcem sa však s vami podeliť o svoje pocity, ktoré vo mne vyvolala práve táto biografia.

Čítala som si názory ľudí. Každý kýval hlavou nad životom, ktorý si Robert odžil. Nad životom, ktorý sa mu vpísal do tváre. Koľkí si mysleli, že s jeho kariérou je koniec a ahaho - dnes je jedným z najžiadanejších hercov, šťastný manžel a otec, ktorý miluje svoju prácu. Aký je môj názor, na celý jeho život?

Keď som našla link na stiahnutie, mala som chuť jasať. Už dlhšiu dobu som zháňala tento živostopis - bohužiaľ šťastie mi neprialo. Dnes ráno som však narazila na link, kde by som si biografiu mohla stiahnuť. Dokonca som si ju púšťala so širokým úsmevom na perách. Vtedy som ešte nevedela, že mi počas sledovania tohto dokumentárneho filmu vyhrnie i slzička.

Zvyšok pod perexom

Dieťa dvoch rodičov, ktorý sa pohybovali vo filmovom priemysle, ktorého otec nebol práve najlepší. Nie kvôli nezáväznému filmovaniu, ale kvôli vzťahu ku synovi. Vo filme sa spomína, že Robert tvrdí, že prvého "jointa" mu vo ôsmich rokoch ponúkol jeho vlastný otec. Keď som to začula celú ma striaslo. Je síce pravda, že moji rodičia fajčia (samozrejme nie marihuannu), ale vždy ma od tohto štýlu života odhovárali a že sami to ľutujú. Bohužiaľ, málokto si dokáže odbúrať závislosť na niečom takomto. Ani som sa nečudovala, keď neskôr spomenuli, že začiatkom 80.rokov sa jeho rodičia rozviedli. Smutný dopad, ktohovie čo by bolo keby... :)

Robertova kariéra začínala od začiatku neskutočne sľubne a sama som jasala nad tým, čo všetko dokázal. Ale v častiach, v ktorých hovorili o jeho niekdajšej záľube v drogách, som neraz potiahla nosom. Ani si neviete predstaviť, aká som nadšená, že Susan Levin, jeho manželka, mu ukázala začo život stojí. Sám tvrdí, že mu ukázala zmysel života. Všetky komentáre ľudí, ktorý boli k tomuto projektu prizvané, vás chytia za srdce. I to, čo všetko pre Roba znamenala jeho práca. Napriek svojej závislosti nikdy nevynechal natáčanie, vždy tam bol načas a to je u hviezd jeho typu dosť nezvyčajné. Málokto si zachová svoju minulú tvár.

Viac vám nepoviem, ale jedno áno: tento životopis vás dojme viac, ako si dokážete predstaviť. Príjemné pozeranie :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.